Sidor

onsdag, maj 14, 2014

Who run the world? Girls!



Fem blöta och leriga kilometer med 7 grymma tjejer!

Surprise, surprise...Vädret blev en Vårruset favorit i repris, men att i år få göra loppet tillsammans med ett dreamteam av tjejer från jobbet gjorde det definitivt mycket lättare! Löpning blir verkligen så mycket roligare tillsammans.
Det var inte mina skönaste fem kilometer fast ändå kul att köra ett kortare lopp och istället kunna hålla en snabbare fart. Men, föreställ er min panik när min Spotify löp spellista inte vill sätta igång när startskottet går (minen på bilden längre ner säger allt) haha...Tror nästan jag höll andan de första 500 metrarna innan, tack och lov, en av mina just nu bästa pepp låtar "All the time" med Timeflies drar igång. För dansbands och dragsspelsmusiken längs banan är inte precis den som ger mig det extra krutet i benen inför sista backen...Möjligtvis en Britney Spears Work B**ch i dragsspelsversion skulle funka ;)

Nu laddar jag om batterierna inför Göteborgs Varvet...May the force be with me säger jag bara!

Translation

Five muddy kilometers with seven kick ass girls!

Surprise, surprise...The weather was as wet as last years race, but to get to do it together with a dreamteam of girls from work definitely made it that much easier!
Wasn't my most pleasant five kilometers, yet still fun to do a shorter race and keep a faster pace. But, imagine my panic when I can't get my Spotify running playlist to start when the starting pistol fires (see the image further below says it all) haha. Think I held my breath the first 500 meter until, thank god, the music started streaming through my headphones! Cause the music along the course wasn't exactly the Britney Spears Work B**ch boost you need the last uphill ;)

Now I'm recharging my batteries for my first Gothenburg half marathon this weekend...May the force be with me!

Photograpy by: Annika Lagerqvist
Location: Slottskogen, Gothenburg

Vest Nike
Long sleeve Nike
Shoes Nike
Headphones Beats by Dre
Bracelet Juicy Couture
Watch Polar












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar